Sandra Delbeek
- Praktijkcoördinator en logopediste
- Aanspreekpunt van Praktijk Contact
- Stemtherapie en manuele facilitatie van de larynx
- Kinderen met een neurodivers profiel
- Taal- en leermoeilijkheden
- Focus op mogelijkheden & oog voor talent
Welkom in onze praktijk! Mijn naam is Sandra. Voor mijn studies verhuisde ik van Nederland naar het gezellige België. Sinds 2015 ben ik werkzaam als logopediste. Ik opende Praktijk Contact in 2018 en ben dankbaar dat we vandaag de dag met ons multidisciplinaire team begeleiding kunnen bieden aan al onze cliënten. We streven ernaar om begeleidingen zo goed mogelijk af te stemmen op een individu. Samen bespreken we de doelstellingen en zetten we ons in voor het gewenste resultaat.
Ik coördineer de praktijk en je kunt bij mij terecht met al je vragen. Daarnaast begeleid ik zowel kinderen als volwassenen met uiteenlopende hulpvragen. Het liefst behandel ik:
- Kinderen met leer-/taalmoeilijkheden én een neurodivers profiel, bijvoorbeeld kinderen die zowel moeilijkheden hebben met spelling als concentratie, kinderen met (een vermoeden van) ASS, soms moeilijk gedrag stellen, etc.
- Volwassenen en kinderen met stem-, ademhaling-, of slikproblemen of vage keelklachten. Ik ben bijgeschoold in manuele facilitatie van de larynx en OMFT.
Naast mijn werk in de praktijk werk ik deeltijds in twee vzw’s die zich inzetten voor mensen met autisme:
- De Lift Education is een informaticaschool voor normaal- / hoogbegaafde jongeren met autisme. Hier geef ik les (o.a. sociaal- communicatieve vaardigheden).
- Detail is een bedrijf voor volwassenen met autisme met een bijzonder sterk visueel vermogen en uitblinken in IT. Hier ben ik gedelegeerd bestuurder en ondersteun ik de dagelijkse werking
Bijscholingen
- Gepland: polyvagaal theorie
- Gepland: Chronische hoestklachten
- Symposium ‘De Kracht van de stem’ met Semi-occluded Vocal Tract oefeningen + Unilaterale stemplooiparalyse (UZ Gent, oktober 2024)
- Motivatie bij kinderen/jongeren met autisme (Kobe Vanroy, september 2024)
- Muscle Tension Dysphagia (Christina Rosow, 2024)
- Traject OMFT (Let’s speak academy, heden)
- Manuele technieken (Stephen King, mei 2023)
- PsyCap – psychologisch Kapitaal (Mattijs Steeneveld, september 2022)
- Postgraduaat Positieve psychologie (Thomas More, 2021-2023)
- Manuele facilitatie van de larynx (C. Van Looy, maart 2022)
- De mythe ontkracht: Onderwijs in 2021 (De Leerwijzer, maart 2021)
- Terugkomdag manuele facilitatie van de larynx (Thomas More, september 2020)
- Logopedische begeleiding bij selectief mutisme (J. Fret, augustus 2020)
- Logopedie bij supragastrisch boeren (C. Schellen, mei 2020)
- Guiding craniofacial growth and development in children (Dr. G Ramirez, april 2020)
- Symposium Stemtherapie (UZA, november 2019)
- Technologische hulpmiddelen (Modem, november 2019)
- Emotieregulatie bij jongeren (Sig, oktober 2019)
- Leesvaardigheid bij kinderen verhogen met effect (Willewete, maart 2019)
- Therapiemateriaal bij ontwikkelingsdysfasie (SIG, december 2018)
- Manuele facilitatie van de larynx (Thomas More, november 2018)
- Dag van de stem (April 2018)
- Postgraduaat Stem (Thomas More, 2017/2018)
- Kracht van je tong (N. Lambrechts, november 2017)
- Slikproblemen bij volwassenen (HoGent, november 2017)
- Hodson &Paden en andere (Sig, april 2017)
- Gentse Dag van de stem (Artevelde, april 2017)
- Logopedie en tandheelkunde (KWEC, P. Helderop, maart 2017)
- Complete Vocal Technique (N. Dierckx, 2016/2017)
- Stemtherapie bij kinderen (J. Kuiper, november 2016)
- GlASShelder, lezing over ASS (M. Perrone, november 2016)
- Gentse Dag van de stem (Artevelde, april 2016)
- Postgraduaat Audiologie (KU Leuven, 2015/2016)
- Workshop Complete Vocal Technique (Muzarthe, december 2015)
- Symposium ‘Vocale pedagogie van de basis tot de top’ (EVTA, november 2015)
- ‘Moeder waarom zingen wij?’ (Vivente Voce, oktober 2015)
- Jaarlijks congres (VVL, maart 2015)
- Master in de Logopedische en Audiologische Wetenschappen (KU Leuven, 2014/2015)
- Jobstudent Centrum voor Taal en Onderwijs KU Leuven: lees hier de publicatie ‘Effectonderzoek naar implementatie van principes van krachtige taalleeromgeving door schoolinterne coaches’
- Bachelor in de Logopedische en Audiologische Wetenschappen (KU Leuven, 2011-2014)
- Zingen en dementie (Koor en stem, november