Ons Team

Sandra Delbeek
Praktijkcoördinator en logopediste
Hannelore Castro
Logopediste
Idris Swinnen
Kinesiste

Logopedisten

Sandra Delbeek

‘Welkom in onze praktijk! Mijn naam is Sandra. Sinds 2015 ben ik werkzaam als logopedist. De keuze om logopedie te studeren lag voor de hand, gezien mijn grote interesse voor communicatie en stemgebruik. Na grondig speurwerk viel de keuze op de KU Leuven. Ik verhuisde van het noorden van Nederland naar het gezellige België. Een paar jaar later studeerde ik af als logopediste aan de KU Leuven. Ik behaalde ook mijn postgraduaat in de audiologie en mijn postgraduaat stem(stoornissen).

In de praktijk begeleid ik zowel kinderen als volwassenen, met uiteenlopende hulpvragen. De hulpvraag kan bijvoorbeeld gaan over articulatie of stemgebruik, maar ook over taal- of oromyofunctionele problemen. Naast mijn werk als zelfstandige werk ik als leerkracht op De Lift Education, een gespecialiseerde informaticaschool voor jongeren met austime (www.delifteducation.be). Ik geef de vakken ‘Nederlands’ en ‘Communicatieve vaardigheden’.

Ik streef ernaar om de logopedische begeleiding zo goed mogelijk af te stemmen op een individu. Samen bespreken we de doelstellingen en zetten we ons in voor het gewenste resultaat!’

IMG-20200929-WA0003

Hannelore Castro

‘Dag allemaal, ik ben Hannelore. Ik heb een grote passie voor taal. Mijn kennis vanuit de opleiding logopedie heb ik kunnen aanvullen met mijn ervaring als NT2-leerkracht. 

Momenteel werk ik met veel plezier als logopediste in de zelfstandige praktijk. Mijn focus ligt op kinderen en volwassenen met een meertalige achtergrond. We werken samen aan taalvaardigheid en zorgen dat dit toegepast kan worden in het dagelijks leven. Bij kinderen maken we bijvoorbeeld de koppeling naar de schoolse vaardigheden, waar we bij volwassenen ons eerder op de werkvloer en de sociale kringen zullen richten.’ 

Kinesiste

idris

Idris Swinnen

‘Hallo, ik ben Idris! Ik studeerde in juni 2020 af als kinesitherapeute bij kinderen en help graag kinderen en jongeren verder in hun psychomotorische ontwikkeling. Verder behaalde ik een diploma aan de Hagelandse Academie voor Beeldende Kunst (HABK). Ik heb een groot hart voor kinderen en ben al sinds 2013 actief in het jeugdwerk. Deze passie kan ik nu ook doortrekken in mijn job. De oprechtheid, creativiteit en eindeloze fantasie van kinderen geeft mij erg veel voldoening en maakt het werken met deze groep zo leuk.

Tijdens mijn begeleiding stimuleer ik de psychomotorische ontwikkeling
en creativiteit van kinderen. Ik wil een verschil maken door hen te laten groeien in iets dat eerst misschien niet lukte en hen voldoende zelfvertrouwen te geven om ook in de toekomst uitdagingen niet te ontwijken, maar aan te gaan! 

Mijn favoriete motto: Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan! – Pipi Langkous.

 

Een impressie van ons en de praktijk!

Team

Als team ondersteunen we elkaar door mee te denken over de inhoud en vormgeving van begeleidingen tijdens regelmatige overlegmomenten. We willen een aanspreekpunt zijn voor school en ouders en andere disciplines betrekken indien dit is aangewezen. We zijn ervan overtuigd dat we door het gesprek aan te gaan en samen te werken de kwaliteit van de ondersteuning naar een hoger niveau wordt gebracht. Dit maakt het verschil voor onze cliënten!

Bijscholingen

Naast de wekelijkse overlegmomenten investeren we in bijscholingen. In onze praktijk is het de norm om je regelmatig bij te scholen. We doen dit met veel plezier! We zijn nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen binnen ons werkveld en maken graag tijd om bij te leren. Neem een kijkje bij onze namen voor meer informatie.

Opleidingen Sandra

  • Terugkomdag manuele facilitatie van de larynx (Thomas More, september 2020)
  • Logopedische begeleiding bij selectief mutisme (J. Fret, augustus 2020)
  • Logopedie bij supragastrisch boeren (C. Schellen, mei 2020)
  • Guiding craniofacial growth and development in children (Dr. G Ramirez, april 2020)
  • Symposium Stemtherapie (UZA, november 2019)
  • Technologische hulpmiddelen (Modem, november 2019)
  • Emotieregulatie bij jongeren (Sig, oktober 2019)
  • Leesvaardigheid bij kinderen verhogen met effect (Willewete, maart 2019)
  • Therapiemateriaal bij ontwikkelingsdysfasie (SIG, december 2018)
  • Manuele facilitatie van de larynx (Thomas More, november 2018)
  • Dag van de stem (April 2018)
  • Postgraduaat Stem (Thomas More, 2017/2018)
  • Kracht van je tong  (N. Lambrechts, november 2017)
  • Slikproblemen bij volwassenen (HoGent, november 2017)
  • Hodson &Paden en andere (Sig, april 2017)
  • Gentse Dag van de stem (Artevelde, april 2017)
  • Logopedie en tandheelkunde (KWEC, P. Helderop, maart 2017)
  • Complete Vocal Technique (N. Dierckx, 2016/2017)
  • Stemtherapie bij kinderen (J. Kuiper, november 2016)
  • GlASShelder, lezing over ASS (M. Perrone, november 2016)
  • Gentse Dag van de stem (Artevelde, april 2016)
  • Postgraduaat Audiologie (KU Leuven, 2015/2016)
  • Workshop Complete Vocal Technique (Muzarthe, december 2015)
  • Symposium ‘Vocale pedagogie van de basis tot de top’ (EVTA, november 2015)
  • ‘Moeder waarom zingen wij?’ (Vivente Voce, oktober 2015)
  • Jaarlijks congres (VVL, maart 2015)
  • Master in de Logopedische en Audiologische Wetenschappen (KU Leuven, 2014/2015)
  • Bachelor in de Logopedische en Audiologische Wetenschappen (KU Leuven, 2011-2014)
  • Zingen en dementie (Koor en stem, november 2013)

Bijscholingen

Vacature

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en betrokken logopedist. Stuur je CV en motivatiebrief door naar praktijkcontact@gmail.com.

× Neem contact op.